2010年2月1日 星期一

(聽) Nabiha - Deep Sleep

Nabiha - Deep Sleep







鐘怡雯在無眠時寫垂釣睡眠、說睡眠拋他而去、追捕不得之類種種。莎岡筆下的瑟西爾、則是因為心中的小鬼技、每回總是迫不及待地從床上跳起。而我、非前者、亦不屬於後者。

睡眠、我是喜歡的。尤其是在冬冷時節、一沾上床沿、眼睛再度睜開時、天也變色了。我說人也是需要冬眠的、那種在特地時間像是回到母親懷抱中似地、厚重棉被將我包圍、我可以做夢、或是懷念、更者、甚麼也不做、像是感恩似地汲取睡眠給予的養分就好。

然而、入眠如此簡單、要再甦醒則非易事。

這可能得以歸咎為逃避心態作祟、在眠中與世隔絕的精神、實為超然、這或許也是世俗的人們最能接近神的狀態。而一旦要自眠中出走、則像是天使落入人間、想像力不再是有用的魔法、隨心所欲也必定臣服於現實。

Nabiha 一定是最能了解我的人。來自丹麥的她、是演員、是音樂創作人、是歌手、也是同我一樣將睡眠置於頂高地位的人。在她將發行的首張專輯中、有首單曲 Deep Sleep中及如此唱道:馬的!真希望我還可以繼續睡。對阿!我的心、在每個天將亮的清晨、也是這樣想的:馬的!我想要繼續睡啊!




Artist: Nabiha
Album: Cracks
Release Date: 01/29/2010



Lyrics) Deep Sleep
Damn wish I was still sleeping.
'Cause most of my dreaming is still in my head.
I was ready to seal it,
so close I could feel it, but I woke up instead.
And now it's too late for me.
I can't go back to sleep.
It's really got me dream stalking.
Should I try a remedy? A new strategy?
Or maybe practise sleep walking?

[Chorus]
'Cause I ain't leaving my bed.
I don't wan't to wake up already.
I ain't leaving my bed.
I don't wan't to wake up already.
I'm gonna fall in deeper in deep sleep.
[/Chorus]

Blam who's knocking on my door?
Pounding so raw it's hurting my head.
No! Don't bother calling,
I won't pick up the phone, I'm going back to bed.
And now it's too late for me.
I can't go back to sleep.
It's really got me dream stalking.
And why are you bothering me?
When it's so early.
You'll only catch me sleep talking.

[Chorus]

{Malinese lullaby in french/african}

'Cause I ain't leaving my bed.
I don't wan't to wake up already.
I ain't leaving my bed.
I don't wan't to wake up already.
I ain't leaving my bed.
You got me deeper
'Cause I'm falling deeper deeper
I'm gonna fall on deeper
in deep sleep
Release Date:

沒有留言:

張貼留言